Az előző munkahelyemen, ahol hat évig dolgoztam mindig kínos hazudozással rejtegettem, hogy egy férfivel élek. Megfogadtam, hogy ezt nem cipelem magammal. Állást váltottam, és amikor a HR osztály űrlapján azt kérdezték, hogy kit értesítsenek, ha baj van, konkrétan beírtam a páromat.
A betanító tréning alatt is megmondtam a kollégáimnak, hogy mi a pálya, és senki nem díjazta homofób reakciókkal. Ugyan úgy kialakultak baráti kapcsolataim a kollegák között, nemtől függetlenül, mint a korábbi munkahelyemen!
Amikor a HR-es kolléga meglátta, hogy az azonos nemű páromat írtam be az űrlapra, mint legközelebbi hozzátartozót, kifejezetten pozitív gesztust tett! Azt mondta, hogy büszke arra, hogy nem titkolózom e téren, és felvállalom, hogy meleg vagyok!
Azóta megosztom a közvetlen környezetemmel, hogy kivel élek. Furcsa módon nem reagálnak rosszul. Persze van, ahol azért nem vagyok ilyen nyílt, a családom egy részéről nem tudom elképzelni, hogy mit lépne, de a munkahelyet olyan közösségnek tartom, ahol ezt be lehet vállalni. Semmi hátrányom nem származik ebből, senki nem tesz megjegyzéseket. Elvégzem a munkámat és megdicsérnek, ha elégedettek vele, szólnak, ha jobban kellene csinálnom valamit.
Nem azért írok erről, hogy próbálja meg mindenki a munkahelyi coming out-ot, de annyi negatív példa elhangzik arról, hogy mennyire homofób országban élünk, hogy szerettem volna megmutatni, hogy van ellenpélda is. Egy- gy konkrét kisközösség talán léphet előre, ha ismernek egy-egy leszbikust vagy meleget. Látják, hogy ugyan olyan emberek vagyunk mint bárki más. Ilyen apró lépésekkel talán oldódik ez a nagy nemzeti tudatlanság és félelem, ami a meleg témát körülveszi!
A fenti történet (amit köszönünk tagunknak) jól illik a májusban megrendezett első budapesti LMBT üzleti konferencia tematikájához, melyen az IBM, Vodafone és a Morgan Stanley képviseltette magát. Ezek a cégek külön ügyelnek mind a meleg munkatársaikra, mind pedig arra, hogy kommunikációjukban (reklámjaikban) is megjelenjenek az LMBT közösség tagjai. Ennek részeként Magyarországon a Vodafone sugárzott is az elmúlt évben meleg szereplős TV-reklámot.
A nyitottságuk, toleranciájuk gazdaságilag is jól alátámasztott. Azon kívül hogy minden munkaadónak érdeke a jó munkahelyi légkör, az is fontos szerepet játszik az LMBT közösség megcélzásában, hogy felmérések szerint az LMBT barát cégek 10%-os profitnövekedést tudnak realizálni!
A Nemzetközi Üzleti Egyenlőségi Indexen (International Business Equality Index) az IBM lett a legtoleránsabb munkáltató, amit a Google követett, a dobogó harmadik helyén pedig a British Telecom végzett. A kitüntető címért többek között a Phillips és az Intel is ringbe szállt.
WOOFSKN | Maci Viselet
Medve ruházat, macis cuccok! Egyedi, máshol nem kapható macis pólók, trikók, pulóverek, uszónadrágok és sapkák. Divatos kiegészítők maciktól maciknak kizárólag a woofskn.com oldalon.
Legyél az első aki hozzászól