Hétköznapi tolerancia

Az előző munkahelyemen, ahol hat évig dolgoztam mindig kínos hazudozással rejtegettem, hogy egy férfivel élek. Megfogadtam, hogy ezt nem cipelem magammal. Állást váltottam, és amikor a HR osztály űrlapján azt kérdezték, hogy kit értesítsenek, ha baj van, konkrétan beírtam a páromat.

A betanító tréning alatt is megmondtam a kollégáimnak, hogy mi a pálya, és senki nem díjazta homofób reakciókkal. Ugyan úgy kialakultak baráti kapcsolataim a kollegák között, nemtől függetlenül, mint a korábbi munkahelyemen!

Amikor a HR-es kolléga meglátta, hogy az azonos nemű páromat írtam be az űrlapra, mint legközelebbi hozzátartozót, kifejezetten pozitív gesztust tett! Azt mondta, hogy büszke arra, hogy nem titkolózom e téren, és felvállalom, hogy meleg vagyok!

Azóta megosztom a közvetlen környezetemmel, hogy kivel élek. Furcsa módon nem reagálnak rosszul. Persze van, ahol azért nem vagyok ilyen nyílt, a családom egy részéről nem tudom elképzelni, hogy mit lépne, de a munkahelyet olyan közösségnek tartom, ahol ezt be lehet vállalni. Semmi hátrányom nem származik ebből, senki nem tesz megjegyzéseket. Elvégzem a munkámat és megdicsérnek, ha elégedettek vele, szólnak, ha jobban kellene csinálnom valamit.

Nem azért írok erről, hogy próbálja meg mindenki a munkahelyi coming out-ot, de annyi negatív példa elhangzik arról, hogy mennyire homofób országban élünk, hogy szerettem volna megmutatni, hogy van ellenpélda is. Egy- gy konkrét kisközösség talán léphet előre, ha ismernek egy-egy leszbikust vagy meleget. Látják, hogy ugyan olyan emberek vagyunk mint bárki más. Ilyen apró lépésekkel talán oldódik ez a nagy nemzeti tudatlanság és félelem, ami a meleg témát körülveszi!

A fenti történet (amit köszönünk tagunknak) jól illik a májusban megrendezett első budapesti LMBT üzleti konferencia tematikájához, melyen az IBM, Vodafone és a Morgan Stanley képviseltette magát. Ezek a cégek külön ügyelnek mind a meleg munkatársaikra, mind pedig arra, hogy kommunikációjukban (reklámjaikban) is megjelenjenek az LMBT közösség tagjai. Ennek részeként Magyarországon a Vodafone sugárzott is az  elmúlt évben meleg szereplős TV-reklámot.

A nyitottságuk, toleranciájuk gazdaságilag is jól alátámasztott. Azon kívül hogy minden munkaadónak érdeke a jó munkahelyi légkör, az is fontos szerepet játszik az LMBT közösség megcélzásában, hogy felmérések szerint az LMBT barát cégek 10%-os profitnövekedést tudnak realizálni!

A Nemzetközi Üzleti Egyenlőségi Indexen (International Business Equality Index) az IBM lett a legtoleránsabb munkáltató, amit a Google követett, a dobogó harmadik helyén pedig a British Telecom végzett. A kitüntető címért többek között a Phillips és az Intel is ringbe szállt.

WOOFdate

Társkereső meleg maciknak és kedvelőiknek

Böngéssz több ezer meleg magyar maci és medvebocs között. Események, bulik és új barátok várnak téged Magyarország legnagyobb meleg macis társkeresőjén. Csatlakozz hozzánk a woofdate.hu oldalon!

Legyél az első aki hozzászól

Vélemény, hozzászólás?